صلح طلب ترین کشورهای دنیا

به گزارش وبلاگ سانا، صلح طلب ترین کشورهای دنیا برای زندگی

صلح طلب ترین کشورهای دنیا در سال 2017 بر اساس گزارش شاخص صلح دنیای موسسه صلح و اقتصاد از میان 162 کشور مشخص گردیدند. صلح طلب ترین کشورهای دنیا با در نظر دریافت 22 شاخص مشخص کننده از قبیل میزان خشونت و جنایت، روابط با کشورهای همسایه، عدم وجود جنگ، مشارکت در ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل، تحصیلات، کیفیت زندگی، رفاه و عوامل دیگر رتبه بندی شده اند. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا صلح طلب ترین کشورهای دنیا را معرف حضورتان نماییم. این آمار مربوط به سال 2017 می باشد که اخیرا انتشار یافته است.

صلح طلب ترین کشورهای دنیا
  1. ایسلند

بر اساس شاخص صلح دنیای در سال 2017، ایسلند صلح طلب ترین کشور دنیا برای زندگی است. ایسلند دارای سطح بالایی از دموکراسی و برابری جنسیتی است. درصد مردم باسواد کشور ایسلند برابر با 99% است و هزینه تحصیل رایگان می باشد. همچنین مردم ایسلند دارای دانش عمومی بسیار بالا و از آگاه ترین مردم دنیا هستند. از لحاظ انتشار کتاب و آمار مطالعه نیز کشور ایسلند در میان دیگر کشورهای دنیا در صدر قرار می گیرد. علاوه براین ایسلند از امن ترین کشورها نیز محسوب می گردد.

  1. نیوزلند

کشور نیوزلند از لحاظ پیشرفت اجتماعی در رده بالایی قرار گرفته است. مردم کشور نیوزلند دارای روابط خیلی محبت آمیز ای با کشورهای همسایه هستند. همچنین نیوزلند از سیستم قضایی قدرتمند و مستقل و نیروی پلیس بسیار مسئولی برخوردار است. نیوزلند از کشورهای امن دنیا بشمار می رود و سیستم تحصیلی مورد قبول دنیا را ارائه می دهد. بهداشت و سلامتی در نیوزلند جزء اولویت ها محسوب می گردد و در سطح پیشرفته ای قرار گرفته است. در شرایط بیکاری و یا بیماری مهاجران و پناهندگان نیز از جانب دولت به صورت رایگان و با هزینه بسیار کمی از مراقبت های پزشکی و درمانی بهره مند می گردند. نیوزلند در رده دوم صلح طلب ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

  1. پرتغال

پرتغال با شاخص صلح دنیای 1.241 سومین کشور صلح طلب دنیا در سال 2017 می باشد. کشور پرتغال پیشرفت چشم گیری را در مقایسه با سال های قبل نشان داده است. این پیشرفت در زمینه های مختلف می باشد که منجر به ایجاد کشوری امن تر و صلح طلب تر شده است. مهم تر از همه کاهش قابل توجهی در درگیری های خارجی قابل مشاهده است. پرتغال دارای افسران پلیس و افسران امنیتی داخلی بسیاری برای حفظ فضای صلح آمیز کشور است. همچنین آمار قتل در کشور پرتغال پایین می باشد. علاوه بر این، هزینه پایین زندگی، قوانین مالیاتی شفاف، آب و هوای خوب و مردم مهربان و خونگرم این کشور را به محلی مناسب برای زندگی بدل ساخته است.

  1. اتریش

کشور اروپایی اتریش یکی از بهترین و طلح طلب ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. درصد آمار جرم و جنایت و قتل در اتریش بسیار کم می باشد. همچنین قوانین بازیافت و پاکیزگی اتریش برای حفاظت از محیط زیست در دنیا شناخته شده می باشد. با توجه بر میزان سرمایه ناخالص داخلی، اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. کشور اتریش همچنین از استاندارد بالا زندگی و سیستم حمل و نقل فوق العاده برخوردار می باشد. زیبایی و معماری تاریخی اتریش نیز سالانه میلیون ها جهانگرد را به خود جذب می نماید.

  1. دانمارک

دانمارک در رتبه پنجم صلح طلب ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و از شادترین کشورهای دنیا بشمار می رود. نرخ بالای سوادآموزی، سیستم پیشترفته مراقبت های بهداشتی، استاندارد بالای زندگی و رفاه زیاد ساکنان این کشور، دانمارک را به کشوری فوق العاده برای زندگی بدل ساخته است.

همچنین، کشورهای حوزه نوردیک از لحاظ برابری جنسیتی در میان برترین ها قرار دارند. این امر نشان دهنده حضور قوی زنان در توانمندسازی سیاسی، سلامت و تحصیل در دانمارک است. دانمارک رفاه اجتماعی سطح بالا، تحصیلات و مراقبت های پزشکی عالی و رایگان در اختیار شهروندانش قرار می دهد. این امکانات موجب می شوند دانمارکی ها تعادل بالا میان کار و زندگی را به دست کنند. کپنهاگ یکی از شلوغ ترین شهرهای دانمارک است. ساکنان کپنهاگ ترجیح می دهند با استفاده از دوچرخه و یا به صورت پیاده به محل کار و یا هر جای دیگر بروند. این امر موجب می گردد تا سال 2025 شهر خالی از دی اکسید کربن گردد.

  1. جمهوری چک

جمهوری چک کشور اروپایی کوچکی است که هم مرز با اتریش، آلمان، اسلواکی و لهستان می باشد. چک به عنوان یکی دیگر از صلح طلب ترین کشورهای دنیا شناخته شده است. جهانگردی صنعت اصلی کشور چک می باشد. پراگ، پایتخت زیبای کشور چک و یکی از پر بازدیدترین و پر طرفدارترین شهرهای جهانگردی اروپایی است.

اگر تصمیم سفر به چک را دارید اصلا لازم نیست نگران خشونت و یا سرقت باشید؛ چراکه میزان جرم در کشور خیلی پایین است. برای تضمین ایمنی جهانگردان نیز خدمات اورژانسی کارآمد فراهم شده است. به علت مهاجرت گسترده از سراسر دنیا، جمعیت جمهوری چک بسیار متنوع می باشد و متشکل از ملیت های مختلف می باشد. به همین علت است که دارای رستوران های متعدد در سراسر دنیا است. جمهوری چک همچنین از سیستم حمل و نقل عمومی امن و فوق العاده ای برخوردار است.

  1. اسلواکی

پس از چک، اسلواکی در رده هفتم صلح طلب ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد. اسلواکی کشوری زیبا واقع در اروپای مرکزی است و فضایی با آرامش را برای ساکنان و جهانگردان به ارمغان می آورد. میزان جرم و جنایت در اسلواکی بسیار پایین می باشد و به غیر از صلحی که در این کشور حاکم است می توانید از آرامش آن نیز لذت ببرید.

علاوه بر این ها، رفتار مردم اسلواکی بسیار محبت آمیز است و جهانگردان حین سفر به این کشور اروپایی نباید نگران هیچ چیزی باشند.

  1. کانادا

کشور کانادا در رده هشتم صلح طلب ترین کشورهای دنیا در سال 2017 قرار گرفته است. دولت کانادا امنیت شهروندانش را به عنوان یکی از عناصر هسته ای ملت خوب می داند. میزان قتل و جنایت در کانادا بسیار پایین است. بر مبنای گزارش سازمان توسعه و همکاری مالی، نمره رضایت از زندگی مردم کانادا از 10، 7.6 می باشد. همچنین درصد بیکاری در این کشور نیز بسیار پایین است.

  1. سوئیس

پس از کانادا کشور اروپایی سوئیس در رده نهم قرار گرفته است. آب و هوای عالی، شهرهای پاکیزه، کیفیت بالای غذا، درصد پایین جرم و جنایت سوئیس را به یکی از شادترین کشورهای دنیا بدل ساخته است. سوئیس دارای سیستم آموزی سطح بالا و سیستم مراقبت های بهداشتی درمانی عالی است. درآمدها در کشور سوئیس بالا و نرخ مالیات نسبتا پایین است.

  1. ژاپن

در نهایت ژاپن در رده دهم صلح طلب ترین کشورهای دنیا در سال 2017 قرار گرفته است. در میان فهرست صلح طلب ترین کشورهای دنیا ژاپن تنها کشور آسیایی می باشد. این کشور از لحاظ فن آوری بسیار پیشرفته است و آمار قتل و جرم و جنایت آن بسیار پایین می باشد. کشور ژاپن همچنین از لحاظ مالی در رده سوم برترین های دنیا قرار گرفته است و از سیستم حمل و نقل فوق العاده پیشرفته ای برخوردار است. میانگین زمان تاخیر قطارها در کشور ژاپن تنها بین 10 تا 16 ثانیه می باشد.

منبع: سفرمی

به "صلح طلب ترین کشورهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح طلب ترین کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید