شکست ائتلاف شینزو آبه در دو انتخابات میان دوره ای

به گزارش وبلاگ سانا، بلوک حاکم نخست وزیر ژاپن متحمل دو شکست نادر در انتخابات میان دوره ای شد که ظاهرا هشدار نارضایتی رای دهندگان در آستانه انتخابات ملی اواخر سال جاری در مجلس علیا (مجلس مشاوران) است.

شکست ائتلاف شینزو آبه در دو انتخابات میان دوره ای

به گزارش وبلاگ سانا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شکست های مذکور در انتخابات میان دوره ای مجلس سفلی ژاپن (مجلس نمایندگان) در اوزاکا واقع در غرب این کشور و دومین شکست در جزیره اوکیناوا در جنوب آن که میزبان نظامیان آمریکایی است، اولین شکست از زمان روی کار آمدن مجدد شینزو آبه در دسامبر 2012 محسوب می گردد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه گفت: تک تک اعضای حزب حاکم لیبرال دموکراتیک باید به نتایج توجه نموده و با اراده به کارشان ادامه دهند.

این شکست ها در انتخابات یکشنبه به دنبال استعفای دو تن از وزرای کابینه شینزو آبه رخ می دهد. روزنامه محافظه کار یومییوری در سرمقاله خود نوشت: میزان حمایت از کابینه به سطح مشخصی رسیده است اما اگر آنها سستی و خودبینی را از میان بر ندارند کار دشواری در انتخابات علیا در پیش خواهند داشت.

میزان حمایت ها از کابینه شینزو آبه در تازه ترین نظرسنجی شبکه ان اچ کی به 47 درصد رسیده است که پنج درصد نسبت به ماه های قبل افزایش نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شکست ائتلاف شینزو آبه در دو انتخابات میان دوره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست ائتلاف شینزو آبه در دو انتخابات میان دوره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید