شادگان با احداث 12 کیلومتر سیل بند در مقابل سیلاب ایمن شد

به گزارش وبلاگ سانا، فرماندار شادگان در استان خوزستان گفت: برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به مناطقی از شهر شادگان و روستاهای منطقه همچنین ایمن سازی این شهر در مقابل سیلاب 12 کیلومتر سیل بند در بخش مرکزی و شهر شادگان احداث شد.

شادگان با احداث 12 کیلومتر سیل بند در مقابل سیلاب ایمن شد

سعید حاجیان در گفت وگو با ایرنا گفت: این سیل بندها از سوی نیروهای مردمی، گروه های جهادی، دستگاه های اجرایی و نیروهای تعیین ستاد بحران استان و شهرستان های تعیین شادگان احداث شده است.

وی به تخلیه چهار روستای رگبه، حزبه، صراخیه و آلبشلوگ و سکونت تعدادی از آنها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه های اسکان موقت اشاره نمود و اضافه نمود:تاکنونی حادثه جانی در جریان سیل در این شهرستان رخ نداده است.

حاجیان گفت: ورودی آب به وسیله نهر بحره به قسمت شمالی تالاب بین المللی شادگان کاهش یافته و پیش بینی می گردد حجم آب با راهنمایی آن به سمت قسمت جنوبی و دریا در اطراف شهرستان کاهش یابد.

بر اساس برآورد اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از سیلاب اخیر یک هزار و 916 میلیارد ریال بوده است. جاده شادگان به دارخوین به منظور راهنمایی سیلاب در قسمت شمالی تالاب بین المللی شادگان به قسمت جنوبی و سپس راهنمایی آن به دریا شکافته شد. سیل 30 روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید روبرو نموده است.

طغیان رودخانه ها تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "شادگان با احداث 12 کیلومتر سیل بند در مقابل سیلاب ایمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادگان با احداث 12 کیلومتر سیل بند در مقابل سیلاب ایمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید