زمزمه های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسی

به گزارش وبلاگ سانا، درحالیکه حمایت ها از طرح ایجاد دولت موقت تشدید شده است رئیس جمهور افغانستان در اقدامی کم سابقه برای رایزنی با رئیس شورای عالی مصالحه به اقامتگاه وی رفت.

زمزمه های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سانا، در پی افزایش حمایت ها از طرح دولت موقت، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای نخستین بار در 7 سال گذشته برای ملاقات با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه این کشور به منزل وی رفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سانا بخوانید. (کلیک کنید)

این درحالی است که معاون اشرف غنی نیز در هفته های گذشته ملاقاتهای خویش را با سران احزاب و شخصیت های سیاسی افغانستان افزایش داده است.

ریاست شورای عالی مصالحه در بیانیه ای نوشت: در این ملاقات دو طرف در باره کوشش های صلح، اوضاع جاری کشور، دیدگاه های جامعه بین المللی در خصوص تحولات کشور، همکاری با جامعه بین المللی و احتیاج مبرم به اجماع داخلی بحث و گفتگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ سانا بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه جزئیات بیشتری از ملاقات منتشر نشده و ارگ ریاست جمهوری نیز از انتشار بیانیه نیز در این باره خودداری کرده است.

رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در رشته توئیتی در این باره نوشت: بین شخصیت ها و رهبران سیاسی افغانستان کار و رایزنی بر روی طرح جایگزین و دولت موقت با حفظ نظام کنونی شروع شده است.

وی اضافه نمود: پس از بالا دریافت صدای دولت موقت با حفظ نظام و تغییر در گردانندگان نظام و حمایت مجلس از طرح دولت موقت مشروط، اشرف غنی اکنون متوجه اشتباهات خود شده و در آستانه تماس با رئیس جمهور جدید آمریکا در ظاهر هم که شده به اجماع سیاسی در افغانستان احتیاج دارد و خواهان حمایت سیاسیون از موضع خویش است.

نبیل همچنین مدعی شد که چند روز پیش در جلسه ارگ ریاست جمهوری که چند نفر از رهبران سیاسی در آن حضور داشتند، اشرف غنی به آن ها پیشنهاد داد تا در تماس تلفنی او با بایدن حضور داشته باشند اما حرف نزنند و فقط حرف های رئیس جمهور را تایید نمایند.

وی اضافه نمود: این درخواست با مخالفت بزرگان سیاسی روبرو شد که گفتند که ترکیب کنونی دولت ملی و عادلانه نیست، ضمناً ما نمی خواهیم تنها در تصویر شریک باشیم و در تصمیم نه، ما اشتراک نمی کنیم!

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان همچنین توضیح داد: جامعه دنیای، سیاسیون، کابینه، شورا، در کل نظام و اکثریت قاطبه مردم افغانستان به این نتیجه رسیده اند که اشرف غنی به جزیی از بحران تبدیل شده است، نه حل بحران! اکنون به عبدالله مراجعه کرده تا حداقل او موضع غنی را نزد بایدن تایید کند .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "زمزمه های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمزمه های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید