دریاچه حلیمه جان، عروس سبزپوش گیلان

به گزارش وبلاگ سانا، دریاچه حلیمه جان، دریاچه ای زیبا در شهرستان رودبار استان گیلان محسوب می گردد و در نزدیکی شهر توتکابن و در روستای حلیمه جان واقع شده است.

دریاچه حلیمه جان، عروس سبزپوش گیلان

دریاچه حلیمه جان که به دریاچه عروس نیز معروف است، در روستای حلیمه جان در 30 کیلومتری شمال شرق رودبار و 12 کیلومتری شهر توتکابن واقع شده است و یکی از دریاچه های بسیار زیبای استان گیلان محسوب می گردد. گاهی اوقات فرشی از جلبک های سبز بیشتر نقاط دریاچه را می پوشاند (این اتفاق معمولاً زمانی که هوا آرام است و باد نمی وزد، رخ می دهد) و سطح دریاچه دو رنگ می گردد که باعث می گردد زیبایی خاصی پیدا کند. با وبلاگ سانا همراه باشید تا این دریاچه زیبا را به شما معرفی کنیم.

زمانی که باد می وزد، کم کم جلبک ها کنار می فرایند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می زند، چهره اش را آشکار می نماید. شاید به همین علت نام عروس را برای این دریاچه انتخاب نموده اند. درختان انبوه و درهم تنیده و انعکاس تصویر آن ها در دریاچه، زیبایی آن را دوچندان نموده است. اگر کمی خوش شانس باشید، می توانید لاک پشت های این دریاچه و گاومیش هایی را که در حال سیراب کردن خود هستند نیز ببینید.

در نزدیکی این دریاچه جنگل زیبایی هم به نام جنگل حلیمه جان واقع شده است. شالیزارهای برنج نیز یکی دیگر از زیبایی های اطراف این دریاچه هستند. بافت و معماری سنتی خانه های حلیمه جان نیز از جذابیت های این روستا به شمار می فرایند و مردم آن نیز به گرمی از گردشگران استقبال می نمایند. رود خروشان سپیدرود هم از کنار این روستا عبور می نماید.

سرگرمی در دریاچه حلیمه جان

دریاچه حلیمه جان منظره ها زیبایی برای عکاسی دارد و می تواند سوژه خوبی برای تصاویر اینستاگرامی باشد. این محل برای کمپ زدن نیز تا حدودی مناسب است و می توانید از فضای صاف اطراف آن برای چادر زدن بهره ببرید. ضمناً در دریاچه عروس می توانید مانند هر دریاچه دیگری از ماهی گیری و قایق سواری نیز لذت ببرید، البته متاسفانه امکانات رفاهی اطراف دریاچه به میزان کافی نیست. ضمناً به علت اینکه این دریاچه فاصله چندان بسیاری با آزادراه قزوین-رشت ندارد، بازدیدنمایندگان بسیاری دارد و توصیه می کنیم برای اینکه بیشترین لذت را از آرامش و فضای زیبای دریاچه ببرید، در زمانی غیر از روزهای تعطیل و آخر هفته ها از آن بازدید کنید.

جهت دسترسی

برترین جهت دسترسی به دریاچه حلیمه جان، آزادراه قزوین-رشت است. پس از ورود به این آزادراه باید به سمت منجیل و پس از آن رودبار حرکت کنید و جهت خود را به سمت شهر توتکابن ادامه دهید. پس از طی مسافتی در حدود پنج کیلومتر از شهر رودبار، تابلوی حلیمه جان را خواهید دید. پس از ورود به جاده حلیمه جان و طی مسافتی در حدود 2 کیلومتر به روستای حلیمه جان می رسید. پس از رسیدن به روستا با طی مسافتی در حدود 850 متر که تقریباً 2 دقیقه طول می کشد، به نزدیکی دریاچه می رسید و در نهایت با کمی پیاده روی در حد دو یا سه دقیقه، یکی از جاهای دیدنی رودبار را مقابل دیدگان خود می بینید. اگر قصد سفر به اطراف رشت را دارید، می توانید کمی از جاده اصلی فاصله بگیرید و مدتی را در کنار این دریاچه استراحت کنید.

اقامت

اگر می خواهید شبی را با آرامش مطلق سپری کنید، می توانید در کنار دریاچه چادر بزنید؛ البته امکانات رفاهی چندانی در اطراف دریاچه فراهم نشده و حتی ممکن است گاهی اوقات هزینه ای نیز بابت چادر زدن از شما دریافت گردد. اگر می خواهید اقامت راحت تری داشته باشید می توانید یکی از خانه های روستایی نزدیک دریاچه را اجاره کنید که معمولاً هم قیمت مناسبی دارند. اقامتگاه بوم گردی بام حلیمه جان که تنها درحدود دو کیلومتر با دریاچه حلیمه جان فاصله دارد و پس از سه دقیقه رانندگی می توانید به آن برسید.

برترین زمان سفر

هوای اطراف دریاچه در فصل تابستان گرم و شرجی می گردد؛ بنابراین برترین زمان بازدید از دریاچه حلیمه جان ماه های فروردین، اردیبهشت و مهر است. از آنجایی که این دریاچه فصلی است و هیچ رودی آب آن را تأمین نمی نماید. بهتر است در فصول پر بارش از آن بازدید کنید؛ البته اگر با پیاده روی در جهت گل آلود مسئله ای ندارید!

منبع عکس کاور: picuki

منبع: کجارو / gramho.com / picuki.com

به "دریاچه حلیمه جان، عروس سبزپوش گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه حلیمه جان، عروس سبزپوش گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید