خبرنگاران بوشهری ها از خرید زمین های با کاربری نظامی اجتناب نمایند

به گزارش وبلاگ سانا، بوشهر-خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر بوشهر از شهروندان خواست تا تعیین شدن شرایط زمین های نظامی از خرید آنها خودداری نمایند، زیرا ممکن است با مسائل زیادی روبرو شوند.

خبرنگاران بوشهری ها از خرید زمین های با کاربری نظامی اجتناب نمایند

پویا دولابی روز دوشنبه درنشست علنی شورای شهر بوشهر اضافه کرد: آزاد سازی اراضی نظامی علاوه بر اینکه می تواند فرصت خوبی برای توسعه شهر باشد اگر درباره آن درست عمل نگردد، می تواند تهدیدی برای شهر باشد.

وی اعلام کرد: هیچ مرجعی تا به امروز به سراغ شهرداری یا کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری یا تفکیک زمین های یادشده مراجعه نکرده است و مشخص نیست مساحت، قطعه بندی ، شرایط تراکم و فضای سبز آنها به چه شیوه ای پیش بینی شده است.

دولابی از شهفرایندان خواست تا مشخص شدن شرایط این زمین ها و سند دار شدن آنها از خرید خودداری نمایند، زیرا ممکن است با مسائل زیادی روبرو شوند.

لازم به ذکر است کاربری بعضی از زمین های جنوب شهر بوشهر در محدوده سبزآباد نظامی است ولی با این وجود توسط بعضی از بنگاه های املاک بین شهفرایندان خرید و فروش می گردد.

** طرح های فانوس دریایی و اسکله در بوشهر مشخص تکلیف شوند

دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: طرح فانوس دریایی و مدت هاست تعطیل شده و سازه آن در حال تخریب است همچنین طرح اسکله تفریحی رافائل نیز سال هاست بلاتکلیف مانده است درحالی که این طرح ها سرمایه شهر هستند و با پول مردم احداث شده اند.

عبدالخالق برزگر اضافه کرد: باید هر چه سریع تر شرایط این دو طرح در نوار ساحلی شهر بوشهر که چهره نامناسبی نیز به ساحل داده است، مشخص گردد.

وی از شهردار بوشهر خواست از میان طرح های مطرح شده، 2 طرح عمرانی شاخص شهری را در دستور کار قرار دهد تا عملیات اجرایی آنها شروع گردد.

برزگر همچنین با انتقاد از نحوه ارسال لوایح تمدید قرارداد شهرداری در دقیقه 90 اظهارداشت: این فرایند باعث می گردد شورا درکار اجرا شده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا احتیاج است فهرستی از تمام قراردادهای شهرداری تهیه و به شورا ارسال گردد و سه مانده به انتها هر قرار داد فرآیند تمدید آنها انجام گیرد.

برزگرزاده با تاکید بر نظارت بیشتری بر شرایط قرار دادها در شهرداری، اعلام کرد: به طور مثال، ما با تمدید قرار داد یک رستوران در ساحل مخالف کردیم و مزایده را خواهان شدیم، اما بعد از گذشت چندین ماه هیج اقدامی نشده و رستوران

بدون قرارداد به فعالیت مشغول است یا میدان میوه و تره بار که با توجه به هزینه میلیاردی برای بازسازی آن قرار بود به میدان مرکزی میوه و تره بار تبدیل گردد که این اتفاق رخ نداد و حالا تعدادی از غرفه ها به عنوان خوابگاه استفاده می گردد که مبلغ قرارداد آن از اجاره مسکن در شهر نیز کمتر است.

** مناقصه طرح های شهرداری بوشهر زودتر انجام گردد

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: راست گرد میدان غدیر بعنوان یک طرح مهم شهری اگر تکمیل گردد چندین هکتار زمین برای ایجاد بوستان به تملک شهرداری در می آید برهمین اساس درخواست دارم با حل مشکل پیمانکاری این طرح تدبیر گردد.

کیوان هاشم زاده، آسفالت کوچه ها را یکی از دغدغه های مهم اعضای شورا و شهفرایندان بیان کرد و اضافه کرد: از این رو در بودجه سال جاری شهرداری مبلغ 20 میلیارد تومان برای آسفالت کوچه ها و معابر اختصاص یافته و از شهردار درخواست می گردد این کار با اولویت در دستور قرار گیرد.

وی با تاکید بر روکش آسفالت دو خیابان اصلی شهر بوشهر از میدان آزادی تا میدان حر و از تامین اجتماعی تا سرتل اعلام کرد: در بودجه سال 99 شهرداری، طرح های عمرانی متعددی تعریف شده که انتظار داریم با انجام تشریفات مناقصه عملیات عمرانی آنها شروع گردد.

این عضو شورای شهر بوشهر همچنین گفت: خبرهایی از اخراج تعدادی از نیروهای شهرداری شنیده می گردد که در این شرایط سخت مالی تبعات اجتماعی بسیار نامناسبی دارد و از شهردار می خواهیم با مذاکره با دستگاه های مربوط این موضوع را هر چه سریع تر حل نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بوشهری ها از خرید زمین های با کاربری نظامی اجتناب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بوشهری ها از خرید زمین های با کاربری نظامی اجتناب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید