بازسازی همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از مهرماه 98

به گزارش وبلاگ سانا، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت و قول مساعدت ریس سازمان نوسازی مدارس کشور، همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از مهرماه 98 بازسازی و آماده بهره برداری خواهند شد.

بازسازی همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از مهرماه 98

به گزارش وبلاگ سانا، مجتبی زینی وند امروز شنبه، 31 فروردین ماه در حاشیه بازدید از آکادمی متوسطه دوم طاهره شهرستان حمیدیه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش برنامه های گسترده ای برای جبران وقفه تحصیلی ایجاد شده ناشی از پدیده سیلاب دارد .

وی با اشاره به راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در مورد یاری به دانش آموزان مناطق سیل زده، اعلام کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم در دو حوزه کنکور و امتحانات نهایی و همچنین طرح جامع آموزش الکترونیکی برای 54 هزار دانش آموز مناطق سیل زده از جمله اقدامات راهبردی آموزش و پرورش در حوزه دانش آموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش شرح داد: همه نیازمندی های دانش آموزان مناطق سیل زده از قبیل میز و نیمکت، بسته های نوشت افزاری و پوشاک، رایانه و سایر تجهیزات سخت افزاری شناسایی شده است و همه این موارد در حال توزیع در بین مناطق درگیر سیلاب است.

زینی وند اضافه نمود: سازمان سنجش آموزش کشور سهمیه ویژه ای برای دانش آموزان مناطق سیل زده اختصاص داده است. با نیازسنجی اجرا شده از مناطق، کتاب های یاری درسی دانش آموزان کنکوری مناطق سیل زده نیز به صورت کامل تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در مورد نوسازی فضاهای آموزشی مناطق درگیر سیلاب، شرح داد: اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به شناسایی فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی اقدامات لازم را انجام داده است. در اولین فرصت پس از فروکش کردن سیلاب، کار بازسازی و نوسازی این مدارس آغاز خواهد شد.

نماینده ویژه مقام عالی وزارت یادآور شد: بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت و قول مساعدت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از آغاز مهرماه 98 بازسازی و آماده بهره برداری خواهند شد.

اهدای تجهیزات آموزشی به 14 منطقه سیل زده خوزستان

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از آماده سازی و ارسال تجهیزات آموزشی اهدایی استان های تعیین به مدارس 14 منطقه سیل زده خوزستان اطلاع داد.

زینی وند اظهار کرد: بر اثر سیل بسیاری از وسایل و تجهیزات مدارس تخریب شد و اهدای این وسایل در راستای یاری به مدارس مناطق و نواحی سیل زده و آسیب دیده آموزش و پرورش خوزستان انجام می گردد.

وی توضیح داد: امیدواریم با ارسال این تجهیزات که با پیگیری های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و یاری 10 استان تعیین خوزستان انجام شد، از مسائل پیش روی مدارس برای بازگشایی و ادامه فعالیت های آموزشی کاسته گردد.

زینی وند با بیان اینکه این تجهیزات برای 14 منطقه درگیر سیل در خوزستان آماده شده و در حال ارسال است، اضافه نمود: این وسایل که توسط استان های تعیین به خوزستان اهدا شده است، شامل میز و نیمکت دانش آموزی، میز و جایگاه معلم، کولر گازی، وایت برد، لوازم التحریر و … است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازسازی همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از مهرماه 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی همه 106 مدرسه تخریبی خوزستان تا قبل از مهرماه 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید