بازسازی نوتردام ، اعتراض طرفداران جلیقه زردها

به گزارش وبلاگ سانا، یاری های اقتصادی اختصاص یافته به طرح بازسازی کلیسای نوتردام در فرانسه اعتراض گروهی از طرفداران جلیقه زردها را در این کشور برانگیخته است.

بازسازی نوتردام ، اعتراض طرفداران جلیقه زردها

فرانسه از ماه نوامبر سال گذشته با شروع اعتراض جلیقه زردها با بحران اجتماعی-سیاسی روبرو شد. بسیاری از هواران جنبش جلیقه زردها اکنون به دنبال آتش سوزی کلیسای نوتردام و جمع آوری یاری برای بازسازی آن، از حمایت اقتصادی و سخاوتمندی گزینشی در این کشور انتقاد می نمایند.

گزارش ها حاکی است که تا صبح روز چهارشنبه با در نظر دریافت یاری شرکت ها و ثروتمندان فرانسوی، میزان یاری اقتصادی جمع آوری شده برای بازسازی کلیسای جامع شهر پاریس به 880 میلیون یورو رسیده است. این در حالیست که بعضی از دست اندرکاران در امر جمع آوری یاری ابراز امیدواری نموده اند که این رقم تا خاتمه روز چهارشنبه از یک میلیارد یورو نیز فراتر برود.

فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه کارگری سه ژ ته در فرانسه در خصوص یاری های جمع آوری شده برای بازسازی کلیسای نوتردام گفت: [عده ای] با یک کلیک 200 میلیون یا 100 میلیون یورو یاری می نمایند. این نشان دهنده نابرابری است. همان چیزی که ما دائم از آن انتقاد می کنیم: نابرابری در این کشور!

اعضای خانواده آرنو که ثروتمندترین خاندان فرانسه و صاحب شرکت (LVMH) هستند اعلام نموده اند که 200 میلیون یورو به بازسازی کلیسای نوتردام یاری خواهند کرد.

شرکت توتال نیز اعلام نموده است که 100 میلیون دلار به این امر اختصاص می دهد.

فیلیپ مارتینز در خصوص یاری شرکت ها و ثروتمندان فرانسوی به بازسازی کلیسای جامع پاریس گفت: اگر آنها می توانند ده ها میلیون یورو برای نوتردام یاری نمایند پس به ما نگویند که پولی برای بحران اجتماعی فعلی در فرانسه در اختیار ندارند!

اینگرید لواواسور، یکی از چهره های مطرح جنبش جلیقه زردها نیز در تبادل نظر با شبکه ب اف ام از یاری های شرکت ها و صاحبان آنها به بازسازی کلیسای نوتردام انتقاد کرد.

بنا به قوانین فرانسه شرکت هایی که در امور فرهنگی سرمایه گذاری می نمایند می توانند معادل 60 درصد از رقم سرمایه گذاری شده از معافیت اقتصادیاتی بهره مند شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازسازی نوتردام ، اعتراض طرفداران جلیقه زردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی نوتردام ، اعتراض طرفداران جلیقه زردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید