ایران سه - پرتغال یک ، پرتغال، حریف سرسخت

به گزارش وبلاگ سانا، تیم ملی والیبال در اولین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت ها در سالن شش هزار نفری حسین رضازاده اردبیل به مصاف پرتغال رفت.

ایران سه - پرتغال یک ، پرتغال، حریف سرسخت

راس ساعت 18:30 دقیقه بود که سوت آغاز بازی نخست تیم ملی والیبال در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال به صدا درآمد. دیدار برابر پرتغال که در هفته های گذشته نتایج چندان خوبی بدست نیاورده بود و حالا در سالن شش هزار نفری حسین رضا زاده اردبیل مقابل والیبالیست های ایران قرار گرفته بود.

کولاکوویچ برای این مسابقه دست به دو تغییر اصلی زد و به محمد موسوی و امیر غفور در ابتدای بازی استراحت داد. ترکیب اولیه تیم ایران سعید معروف، میلادی عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، شفیعی، حضرت پور و یلی بودند که وارد میدان شدند.

-

بازی با سرویس پرتغالی ها آغاز شد که به تور خورد و امتیاز را به تیم ایران داد. جو وحشتناک و صدای کر کننده سوت و بوق های شش هزار تماشاگر اردبیلی کار را برای بازیکنان پرتغال سخت کرد و تا وقت استراحت اول دو سرویس خراب کردند و دوبار هم توسط بازیکنان ایران دفاع شدند. تیم ایران 8 بر 5 از حریف پیش بود و با توجه به جو سالن، شرایط روحی بهتری هم نسبت به حریف داشت.

سعید معروف در این ست سعی کرد تا با دادن پاس های پشت سر هم به پوریا یلی، این پشت خط زن جوان را در جریان بازی قرار داده و او را راه بیندازد. اتفاقی تا حدود زیادی در آن پیروز بود و یلی پس از یک اسپک نا پیروز، سه امتیاز پیاپی برای ایران گرفت تا در شرایط روحی بهتری قرار بگیرد.

با این حال پرتغالی ها که تا حدودی به بازی و جو سالن مسلط شدند، خیلی زود اختلاف را جبران کردند و در وقت استراحت بعدی با نتیجه 16 بر 15 از ایران پیش افتادند. شرایط وقتی برای ایران خطرناک شد و کولاکوویچ وقت استراحت گرفت که حریف با نتیجه 18 بر 16 پیش افتاد.

پرتغال نشان داد که بر خلاف صندلی پایینش در جدول، تیم دست و پا بسته ای نیست. البته که تیم ایران با دو تغییر مهم بازی می کرد که قطعا در عملکردش تاثیر گذار بود. غفور و موسوی که در ترکیب اصلی نبودند، به همراه معروف بهترین های ایران در سه هفته اول بودند.

پرتغالی ها دست بردار نبودند و یک بار دیگر 22 بر 20 از ایران پیش افتادند که وقت استراحت کولاکوویچ روند بازی را تغییر داد و تیم ایران با دریافت سه امتیاز پیاپی 23 بر 22 از حریف پیش افتاد. با این حال در نهایت این پرتغال بود که با دو اشتباه پیاپی ایران ست اول را با نتیجه 25 بر 23 شکست داد و دست به کار بزرگی زد.

ست دوم

روحیه ای که بردن ایران در ست اول به پرتغالی ها داده بود، باعث آغاز فوق العاده آن ها در ست دوم و به همان نسبت بازی پر اشتباه ملی پوشان ایران شد. به همین دلیل هم پرتغالی ها وقت استراخت فنی اول را با نتیجه 8 بر 4 پشت سر گذاشتند. همین اختلاف تا امتیاز 10 بر 6 باقی ماند تا کولاکوویچ بالاخره مجبور به دست زدن به ترکیب خود آوردن امیر غفور بجای یلی گردد. تعویضی که اگرچه در عمل تغییر چندانی در بازی ایجاد نکرد اما رویه خوبی به تیم ایران داد و میلادی عبادی پور با چهار سرویس پیاپی ای که زد، نقش بسزایی در جبران اختلاف و فزونی 11 بر 10 ایران داشت.

ملی پوشان ایران در این ست به مراتب بهتر سرویس زدند. پوریا فیاضی هم دیگر بازیکنی بود که در این ست امتیاز سرویس گرفت و ایران را به امتیاز 15 رساند اما در ادامه پرتغالی ها ود امتیاز عقب افاده خود را جبران کردند و نتیجه برابر 15 شد.

پرتغالی که در سه هفته گذشته تنها دو برد بدست آورده بود و در انتهای جدول جای گرفته بود، با روحیه و شرایط بسیار خوبی برابر ایران قرار گرفته بود اما ملی پوشان ایران پس از باختن در ست اول و عقب افتادن در ست دوم، فهمیدند که نباید این تیم را دست کم بگیرد. اتفاقی که باعث شد تا سه امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کند و با نتیجه 22 بر 19 از حریف پیش بیفتد. با این حال گویا روز روز ایران نبود و پرتغالی ها با دو اسپک اشتباه بازیکنان ایران و یک حمله خودشان بازی را برابر 22 کردند. دو تیم تا امتیاز 24 هم برابر پیش رفتند تا مشخص نتیجه بازی به بعد از امتیاز 25 کشیده گردد.

در نهایت این ست طولانی با دو دفاع خوب با نتیجه 27 بر 25 به سود تیم ایران به سرانجام رسید تا سهم هر دو تیم در سرانجام ست دوم یک ست باشد.

-

ست سوم

پرتغالی ها ست سوم را با توپ پر آغاز کردند و با استفاده از اشتباه های تیم ایران با نتیجه 7 بر 1 پیش افتادند. با این حال امتیاز 2 و 3 به ایران تعلق گرفت و پس از رسیدن امتیاز 4 به ایران، اعتراض تیم میهمان به داوری زیاد شد تا داور ابتدا مجبور به دادن کارت زرد و پس از آن کارت قرمز به حریف گردد. اتفاقی که امتیاز 5 را به تیم ایران داد تا حساب کار 7 بر 5 گردد.

پرتغالی ها که نمی خواستند فزونی شان از بین برود، تا امتیاز 12 مقاومت کردند دفاع شفیغی بازی را برابر کرد و پس از آن بود که دو امتیاز پیاپی با اسپک خودش و امتیاز سرویس مجرد، ایران را 14 بر 12 پیش انداخت. شرایطی که سرمربی پرتغال را مجبور به دریافت وقت استراحت کرد.

سهم تماشاگران در این امتیازها اگر از بازیکنان بیشتر نبود، با آن ها برابری می کرد. حمایت پرشور بیش از شش هزار تماشاگر اردبیلی شارژ روحی فوق العاده ای برای تیم ایران بود که اختلاف را تا امتیاز 18 به عدد رساند.

با جو وحشتناکی که به سود تیم ایران ایجاد شده بود و البته توپ گیری بدون نقص شاگردان کولاکوویچ در انتهای زمین، بازی 20 بر 15 به سود والیبالیست های ایران شد.

معروف در این بازی همه کار کرد و حتی در امتیاز 22 با دریافت پاس از شفیعی، با اسپک برای ایران امتیاز گرفت. وقتی تیمی با این شرایط بازی می نماید، حریف دیگر شانسی برای دریافت امتیاز ندارد و به همین خاطر هم پرتغال ست سوم را با نتیجه 25 بر 17 واگذار کرد. آن هم ستی را که با شش امتیاز فزونی آغاز نموده بود.

ست چهارم

ست چهارم با رقابت برابر دو تیم آغاز شد و رقابت پاباپای تا امتیاز 8 برای دو تیم پش رفت. در امتیاز 10 بود که ایران با اسپک فیاضی بالاخره پیروز شد اختلاف را به عدد دو برساند و پس از آن شفیعی بازی را 13 بر 10 کرد. امتیاز 14 هم به تیم ایران رسید تا اختلاف به چهار امتیاز برسد. اختلافی که تا 19 بر 15 باقی ماند تا تیم کولاکوویچ شانس خوبی برای فزونی در این ست و البته بازی پیدا کند.

عملکرد خوب بازیکنان ایران تا سرانجام این ست ادامه داشت تا در نهایت ست چهارم هم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به سرانجام رسید تا شاگردان کولاکوویچ در یک بازی نسبتا سخت حریف انتهای جدولی خود را شکست دهند و به نهمین برد خود دست پیدا نموده و در صدر لیگ ملت ها باقی بمانند.

منبع: ایران ورزشی

به "ایران سه - پرتغال یک ، پرتغال، حریف سرسخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران سه - پرتغال یک ، پرتغال، حریف سرسخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید