اظهارات جنجالی فرزند مقام سابق سعودی درباره کارنامه سیاه بن&zwnjسلمان در عربستان

به گزارش وبلاگ سانا، فرزند یک مقام سابق سعودی در مصاحبه با عربی21 به جنایت های محمد بن سلمان علیه ملت عربستان پرداخته او را شخصی فاسد توصیف کرد.

اظهارات جنجالی فرزند مقام سابق سعودی درباره کارنامه سیاه بن&zwnjسلمان در عربستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سانا به نقل از عربی21، عبدالحکیم الدخیل فرزند عبدالعزیز الدخیل معاون سابق دارایی سعودی که اکنون در زندان به سر می برد، اعلام نمود: مقامات سعودی تا به امروز در مورد شرایط پدرم در زندان اطلاعاتی نداده اند و تمامی ارتباطات با وی قطع شده است و هیچ قانونی برای زندانیان سیاسی در عربستان وجود ندارد، به همین دلیل نمی توانیم از هیچ وکیلی برای اطلاع از شرایط پدرم استفاده کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سانا بخوانید. (کلیک کنید

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ سانا بخوانید. (کلیک کنید))

عبدالحکیم تأکید می نماید که مقامات سعودی پدر وی را به دلیل درخواست آزادی بیان و عدالت و کوشش برای اصلاح کشورش بازداشت نموده اند.

پسر این مقام سابق سعودی در گفت وگو با عربی21 تأکید کرد که بزرگترین و خطرناکترین نوع فساد در عربستان توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و افراد نزدیک به وی انجام می گردد؛ چراکه ولیعهد سعودی تمامی اموال و شرکت های شهروندان را مصادره و ده ها میلیارد پروژه را اجرا می نماید که جزئیات آن را هیچ کسی نمی داند و همچنین تمام دارایی دولت را به حساب های شخصی خود منتقل می نماید.

بر اساس بعضی گزارش ها، مقامات سعودی عبدالحکیم الدخیل را به مدت 6 ماه، زمانی که می خواست در سال 2010 به لندن سفر کند، بازداشت کردند تا به وسیله فرزندش پدر را تحت فشار قرار دهند. اندکی پس از آزادی عبدالحکیم از زندان پدرش دستگیر شد، سپس عبدالحکیم مجدداً به مدت یک سال توسط مقامات سعودی بازداشت شد و پس از آزادی پدر و پسر از زندان، پسر به فرانسه سفر کرد؛ اما عبدالعزیز برای بار دوم در سال 2019 زندانی شد.

عبدالحکیم در گفت وگو با عربی21 اعلام نمود که از شرایط پدرش در زندان های سعودی اطلاعی ندارد و از این شرایط بسیار نگران است.

وی با اشاره به فساد دولت عربستان تأکید کرد: پدرم اگر به زمان گذشته بازگردد از فعالیت در مؤسسات دولتی سعودی خودداری می نماید؛ چراکه وی متوجه شده است که فعالیت در سازمان های دولتی عربستان فرد را ملزم می نماید که در فساد، ظلم، تقلب و بی عدالتی مشارکت کند.

فرزند مقام سابق سعودی در مورد آینده مالی و اجتماعی ریاض اعلام نمود که عربستان به مرحله ای از بحران رسیده که با کمبود تقاضای نفت و کاهش قیمت و فراوری نفت روبه رو است و این امر منجر به کاهش درآمد این کشور خواهد شد. وی در ادامه تأکید کرد که انسان در عربستان پیشرفتی نخواهد نمود و هیچ نشانه ای در مورد تغییر برنامه در این کشور وجود ندارد.

عبدالحکیم الدخیل اعلام کرد که محمد بن سلمان میلیاردها دلار برای میزبانی رویدادهای مهم بین المللی، سرگرمی، فرهنگی و ورزشی به عنوان یک استراتژی عمدی برای تغییر چهره کشورش به عنوان ناقض حقوق بشر هزینه نموده است؛ اما هرگز پیروز نشد که وجهه و چهره خود را در سطح دنیای تغییر دهد. ولیعهد سعودی نه تنها در زمینه نقض حقوق بشر؛ بلکه با گمراه کردن و کوشش برای فریب دادن نهادهای بین المللی برای تغییر چهره خود باعث شد که بسیاری از رهبران دنیا ارتباط خود را با عربستان بازنگری نمایند و از روابط با مقامات سعودی دور شوند.

وی در مورد سیاست و عملکرد جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال عربستان گفت که جو بایدن ممکن است بتواند با فشار بر عربستان، فعالان حقوق بشر را از زندان های سعودی آزاد کند و از همه مهم تر باعث سرنگونی و سقوط محمد بن سلمان گردد و شاید بتواند شرایط سیاسی و حقوقی در عربستان را تغییر دهد.

وی اعلام کرد که محمد بن سلمان شخصی بی پروا و جاه طلب است تا جایی که عواقب اقداماتش را نمی سنجد و اقدامات خطرناک و خشونت آمیزش شرایط سیاسی وی را از نظر داخلی و خارجی آشفته نموده است و اگر دولت جو بایدن تهدیدی برای سلطنت او نباشد، او قطعاً به دلیل عملکرد ضعیف و اقدامات خشونت آمیزش در عربستان، دیر یا زود سقوط خواهد نمود.

در این مصاحبه آمده است که بن سلمان رویکرد و استراتژی خود را تغییر نمی دهد و اقدامات و رفتار ولیعهد سعودی با ملت کشورش و شاهزادگان سعودی، فعالان حقوق بشری، بازرگانان، فرماندهان ارتش و حتی رهبران قبیله ها، باعث تشدید خصومت و نفرت شده است که این امر سیاست متزلزل او را نشان می دهد؛ چرا که همه این مؤلفه ها و افراد به دشمن وی تبدیل می شوند.

وی در ادامه گفت: سازمان های حقوق بشری برای آزادی پدرم از زندان کوشش هایی را انجام داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اظهارات جنجالی فرزند مقام سابق سعودی درباره کارنامه سیاه بن&zwnjسلمان در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جنجالی فرزند مقام سابق سعودی درباره کارنامه سیاه بن&zwnjسلمان در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید