ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار

به گزارش وبلاگ سانا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی از بهبود صندلی استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار اطلاع داد و گفت: با کوشش های اجرا شده، رتبه استان از رده شانزدهم کشوری در سال گذشته به رتبه دهم ارتقا یافته است.

ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار

محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح مجازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشتاز در موضوع راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری بوده و اقدامات بسیار ارزنده ای را از سال 92 در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اهتمام استان برای راه اندازی پنجره واحد کسب و کار از سال گذشته ادامه داد: این موضوع نیز از جمله اولویت های استان بود که امروز در محل اتاق بازرگانی تبریز افتتاح می گردد.

وی با تبیین اهمیت تسهیل در فرآیند کسب و کار در جامعه، اظهار کرد: تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، یکی از ضروریت های فعلی جامعه در شرایط کنونی مالی است.

پورمحمدی با اشاره به پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی، بیان نمود: اهمیت و کارکرد این خطه از کشور در حوزه مالی و بازرگانی نیز بر همگان آشکار است و با داشتن چنین ظرفیت هایی، تنها شاهراه ارتباطی با اروپا، اوراسیا و بازار 300 میلیون نفری آسیای میانه محسوب می گردد.

وی از فعالیت 11 واحد خودروسازی در استان اطلاع داد و گفت: به رغم مسائل متعدد، 35 درصد قطعات مورد احتیاج کشور در صنعت خودروسازی، توسط فعالان مالی استان ما فراوری می گردد و علاوه بر آن فراوریات شیرینی و شکلات استان به بیش از 85 کشور دنیا صادر می گردد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، نخستین پنجره واحد فیزیکی کسب و کار استان دقایقی پیش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز همزمان با استان های خراسان رضوی، فارس و اصفهان در ارتباط زنده ویدیویی با وزیر اقتصاد افتتاح شد.

هدف از شروع به کار این مرکز، تسریع در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و صدور کارت بازرگانی در کمتر از 72 ساعت بوده و ادارات و سازمان هایی همچون سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ وارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و اتاق بازرگانی در این مرکز استقرار یافته و به متقاضیان، ارایه خدمات خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در بهبود فضای کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید